/Files/images/Лена.jpg

МАРТИНОВА ОЛЕНА ОЛЕКСАНДРІВНА-

музичний керівник

/Files/images/1447879059.jpg


Завдання музичного виховання:

-підтримувати у дітей бажання слухати музику, емоційно нам неї відгукуватися, розповідати про неї;

- формувати досвід музичних вражень;

- розвивати музичні здібності;

- розвивати мислення і творчу уяву;

- спонукати дітей самостійно визначати настрій, характер музичного твору, засоби музичної виразності;

- вдосконалювати вміння слухати музику, розрізняти її інтонації, мелодію, змістове наповнення;

- вчити слухати та диференціювати тембри інструментів;

- вправляти в умінні визначати жанрову належність музичного твору;

- формувати здатність створювати музичний образ;

- розвивати бажання та вміння втілювати у творчих рухах настрій, характер музичного образу.

Дитина має артистичні здібності

Якщо:

  • З легкістю спілкується з іншими дітьми і дорослими
  • З великим бажанням виступає перед аудиторією
  • Вміє добре викладати свої думки
  • Прагне викликати емоційні реакції у інших, коли із захопленням щосьрозповідає
  • Часто виражає свої почуття мімікою, жестами, рухами
  • Змінює тональність і вираження голосу, мимоволі наслідуючи людину, про яку розповідає
  • Легко копіює чиїсь пози, вираз обличчя і тому подібне
  • Пластично і органічно рухається
  • Любить і розуміє значення красивого одягу, вбрання для створення образу

Дитина має музичні здібності

Якщо:

  • Впізнає мелодії
  • Почувши музику, із задоволення підспівує або поспішає танцювати під неї
  • При співі або грі вкладає у виконання почуття і емоції
  • Розуміє і може описати словами характер і настрій музики
  • Самостійно наспівує почуті мелодії
  • Швидко і легко повторює ритм і мелодію
  • Вигадує власні мелодії
  • Навчився або вчиться грати на якому-небудь музичному інструменті
  • Має музичні переваги щодо вибору діяльності.

Хореографія в нашому садку

/Files/images/image.png

Заняття хореографією сприяють розвитку координації рухів, просторового орієнтування. Діти оздоровлюються і підвищують життєвий тонус, багато дошкільнят долають сором'язливість, вчаться співпрацювати у колективі.


Саме танець допомагає дитині розкритися, а часом утвердитися в середовищі однолітків.

Головна мета занять з хореографії - це:
- Пробудження у дітей прагнення до прекрасного та інтересу до музичної і танцювальної творчості;
- Посилення емоційної чуйності та творчої активності;
- Знайомство дітей з танцювальною культурою свого народу і народів інших країн;
- Розвиток образного мислення та уяви.

Останнім часом мистецтво танцю посіло чільне місце в системі художньоїосвіти дошкільнят. Навчати свою доньку або сина у хореографічній студії нині модно і престижно.

Уроки танцю суттєво впливають на формування індивідуальності дитини, спричинюють її глибокі внутрішні зміни . щоб найповніше застосувати різноманітні розвивальні можливості хореографічного заняття, слід пам’ятати, що уроки танцю, це передусім, уроки мистецтва, яке є могутнім чинником становлення емоційно-особистісного життя людини. На жаль, чимало дорослих вважають танець лише своєрідної гімнастикою. Між тим, виховання емоційності, духовності – найважливіший аспект хореографічних занять.

Існує думка:чим раніше розпочати формування фізичних умінь, потрібних для мистецтва хореографії, тим більшого успіху буде досягнуто.

Чимало викладачів, зважаючи на таку ідею,заради творчої самореалізації або високої оцінки збоку керівництва та батьків ставлять за мету створення танців для показових виступів.Вихованці для таких спеціалістів є лише своєрідним матеріалом (як фарби для художників),а уроки цих педагогів передбачають вивчення складних для малят рухів і отримання дітьми фізичного та нервового навантаження.Чи отримує дитина задоволення від таких занять? Чи покращується її здоров’я, чи розвиваються творчі здібності у той час, коли її змушують виконувати непосильні завдання?. Звісно ж, ні. Адже здоров’я дитини залежить від фізичного та емоційного комфорту.

Тому не варто добиватися швидкого зовнішнього результату за будь-яку ціну. Пам’ятаймо: головне – не нашкодити здоров’ю дитині.

ПОРАДИ БАТЬКАМ

 НЕ ОБМЕЖУЙТЕ розвиток дитини надто ранньою хореографічноюспеціалізацією. Коли дитині 3-5 років, ви не можете передбачити, чи схоче вона стати артистом балету.

 НЕ ОЧІЙКУЙТЕ від занять хореографією швидкого зовнішнього результату. Правильно оцінюйте психофізіологічні можливості дитини. Наслідком занять має бути поступовий розвиток її здібностей.

 НЕ СМИКАЙТЕ дитину під час занять, якщо вам здається, що вона порушує дисципліну або неточно повторює рухи за педагогом. Поважайте її творчість, не руйнуйте радісну, безпечну атмосферу заняття.

 НЕ ВВАЖАЙТЕ свого малюка «жахливою дитиною». Ваша донька або син – це маленьке диво.

/Files/images/1447880452.png

«Використання музичної гри в життєдіяльності дитини»

Консультація для батьків дітей старших груп

Музично–ігрова діяльність доступна всім дітям. Залучення дітей до музично–ігрової діяльності, а не лише до сприймання музики, дуже корисне для їх загального художнього розвитку, відповідає природним потребам і можливостям дітей.

Під час музичної гри формується художня культура дітей, їхня здатність оцінювати явища дійсності, виховується естетичний смак, збагачується світовідчуття: розвиваються асоціативна уява, сенсорна, емоційна, інтелектуальна сфери дітей, їхні творчі здібності, що дають дітям можливість створювати красу самостійно.

Музична гра є формою творчості. Це невичерпне джерело вражень, думок, емоцій, дій, запитань, способів розв’язання різних проблем. Завдяки музичній грі у педагогів та батьків виникають необмежені можливості у створенні умов для прояву творчих сил дитини, а тому музична гра ніколи не перетвориться на іграшку з вичерпаним потенціалом. Навіть при наявності встановлених правил, норм, певній регламентованості ігрових дій кожна музична гра надає дітям змогу бути творцями, зокрема естетичних цінностей, отримувати задоволення від власних духовних сил, створювати нову естетичну реальність, частиною якої є вони самі. Таким чином забезпечується єдність самопізнання( дослідження власного духовного світу через музику), самовираження (реалізація етико – естетичних ідеалів) і самоствердження(заява через мистецтво про себе як про особистість, про багатство своїх почуттів та силу творчої енергії) дітей.

Музична гра дає дітям змогу відчувати світ серцем, пізнавати його розумом. Музична гра може бути формою організації навчання, методом набування і закріплення знань, засобом виховання морально – вольових якостей.

Найперша порада дорослим:

Співайте!Якщо ви соромитесь свого співу, робіть це , коли ви наодинці з малюком (діти – поблажливі й вдячні слухачі). Співайте немовляті із самого народження. Навіть якщо ви трохи фальшуєте.

Краще співати – дитячі пісеньки, традиційний репертуар , який дуже багатий. Якщо ви не пам’ятаєте жодної пісні, знайдіть диск і слухайте їх доти, поки не запам’ятаєте слова. Важливо, щоб дитина поступово засвоїла кілька простих мелодій, які й стануть для неї першим кроком у світ музики.

Виберіть пісню, яка вам до вподоби, і співайте її дитині на сон прийдешній. Робіть це хоча б раз на день. Співайте її зі словами і без слів. Не забувайте, що слова – лише доповнення до музики. Бажано, щоб маля чуло, як ви співаєте без слів. Це дуже важливо.

Давайте дітям можливість слухати музику,

Привчаючи вуха малюків до різних жанрів: класичної музики різних періодів, джазу, популярних естрадних пісень, народної музики, звучання простих і складних, симфонічних, народних і сучасних електронних музичних інструментів.

Використовуйте різні види сприймання музики на слух:

-Пасивне, коли дитина чує звук радіо, але зайнята іншим;

- Частково активне – малюк слухає і водночас думає про щось своє;

- Активне, коли дитина намагається виконувати ту, чи іншу пісеньку, співає уривки з неї, помічає, коли співають не правильно.

ДУЖЕ ВАЖЛИВО!!

Ніколи не кажіть дитині, що вона погано співає! Правильність відтворення музичних звуків тісно пов’язана з вірою в себе.

Якщо малюк співає не правильно, запевніть його, що він співає майже правильно, але звук треба спочатку прослуховувати в думках, а вже потім співати. Ніколи не кажіть, що в дитини немає слуху, навіть в її відсутності. Не знижуйте її самооцінку.

СПІВ ПО ЧЕРЗІ.Співайте добре знайому малюкам пісню разом з ними, по черзі виконуючи фрагменти.

ДОМАШНІЙ ТЕАТР.Читайте й розігруйте казки за ролями. Хай дитина озвучує різних персонажів і голосом передає їхній характер: комарик говорить тонюсіньким голоском, Баба Яга – грубим і низьким, лисичка промовляє ласкаво, розтягуючи голосні, тощо.

НЕ РОЗБУДИ ЛЯЛЬКУ.Покладіть ляльку в ліжечко, скажіть малюкам, що вона втомилася й заснула, а вам треба прибрати іграшки, але дуже тихо, щоб не розбудити ляльку. Попросіть дітей все робити й розмовляти тихо, але не пошепки.

Наукові дані й багатовіковий досвід засвідчують: любов до музики, прищеплена в дитинстві, може стати міцною основою подальших досягнень та успіхів дитини. Раннє навчання музики відкриває широкий шлях до інтенсивного розвитку сенсорних здібностей, почуттєвого сприйняття, створює надійний фундамент для становлення й подальшого розвитку всіх пізнавальних процесів, стане частиною духовного життя людини в майбутньому.

/Files/images/image (1).jpg

/Files/images/10бб.jpg/Files/images/26.jpg/Files/images/апоп.jpg/Files/images/ггнее.jpg

/Files/images/педр.jpg/Files/images/ффффттт.jpg

Вплив музики на становлення особистості дитини

Музичне виховання - частина естетичного виховання дитини. Естетичне виховання проходить через ознайомлення дітей з різними видами мистецтва (музика, образотворче мистецтво, театр, хореографія, література, фольклор). Музика розвиває музичну культуру і формує позитивні якості особистості. Музика в більшій мірі, ніж інші види мистецтва, доступна дитині.

Під час слухання музики розвивається таке поняття, як емоційно образний зміст музики. Тобто діти знаходять зв׳язок між засобами музичної виразності і змістом музики.

Відомо, що пісенна творчість направлена на розвиток різних музичних здібностей. І коли вже діти мають певний досвід музичної імітації, вони можуть виконувати, наприклад музично-пісенну пластичну гру „Зайчик”, ”Зайчик-побігайчик”, „Вовчик”, „Кішка та собачка” тощо.

В музично-дидактичних іграх діти проспівують слова привітання з певною інтонацією та емоцією, вибирають потрібний темп і ритм.

Розвитку особистості дитини сприяють дитячі музичні свята. Основа свята - це гра: веселе дійство, де є вільна музична діяльність. Викликаючи емоції радості, свята закріплюють знання дітей про оточуючий світ, розвивають мову дитини, творчу ініціативу та естетичний смак.

Підсумовуючи, можна сказати, що музика займає особливе місце у вихованні дітей дошкільного віку. Головний принцип - це оптимальне співвідношення навчання та творчості.

/Files/images/1_1/изображение_viber_2021-11-02_14-32-22-344.jpg /Files/images/1_1/изображение_viber_2021-11-02_14-32-23-211.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 609